Functionl Cardio Shape (obwód)

Specyfika treningu:

Kompleksowy trening łączący elementy treningu funkcjonalnego z elementami cardio, wykonywany na stacjach, tworzących tzw. obwód.

Trening rozpoczyna się kilkuminutową, dynamiczną rozgrzewką, która przygotowuje do wysiłku w części głównej, w której osoba ćwicząca ma za zadanie wykonać w jednej serii (obwodzie) kilka/kilkanaście następujących po sobie ćwiczeń. Odpoczynek między ćwiczeniami wynosi od kilkunastu do kilkudziesięciu sekund, natomiast między obwodami 60-120 sekund.

Każde ćwiczenie ukierunkowane jest na inną partię mięśni, dzięki temu, mimo nieustannego wysiłku całego organizmu, nie ulegają one przeciążeniom. Ćwiczenia z wykorzystaniem masy własnego ciała lub prostymi przyrządami typu hantle, gumy, piłki. Zajęcia kończą się tzw. cool down (ochłodzeniem organizmu) – w którym wykonujemy ćwiczenia rozciągające  o niskiej intensywności. Dzięki temu unikniemy zakwasów i kontuzji.

Aby efekt treningu obwodowego był skuteczny, należy wykonywać go 3-4 razy w tygodniu.

Cel:

- kształtowanie wszystkich głównych grup mięśniowych,

- szybkie spalenie kalorii,

- poprawa ogólnej wytrzymałości,

- wzmocnienie mięśni głębokich.

Dla kogo:

Uniwersalny trening przeznaczony bez wyjątku dla wszystkich osób bez względu na ich wiek, płeć, wagę, czy stopień wytrenowania.

Zalety:

- różnorodność i uniwersalność,

- zwiększenie stabilności stawów i wzmocnienie ścięgien, a co za tym idzie zmniejszenie ryzyka kontuzji i urazów,

- połączenie zalet treningu cardio i siłowego,

- systematycznie wykonywany trening daje szybkie rezultaty.