Stretching

Stretching to rodzaj treningu, który powoduje wydłużenie mięśni i ich uelastycznienie. Stosowanie jego zapobiega kontuzjom i znakomicie działa na równowagę. Sprawia, że twoje ciało jest zwinne i elastyczne, co zapewnia koordynację pomiędzy różnymi grupami mięśni. Korzyści, jakie niesie ze sobą stosowanie stretchingu – rozciągania mięśni:

  • powiększenie zakresu ruchu w stawach
  • wzmocnienie ścięgien
  • polepszenie ukrwienia mięśni (co za tym idzie lepszy dostęp tlenu i substancji odżywczych do mięśni – szybsza regeneracja)
  • rozluźnienie mięśni np. po treningu (szczególnie polecane dla tych, którzy długo nie mogą dojść do siebie po treningu)

Jeżeli nie lubisz (lub nie możesz) wykonywać intensywnych ćwiczeń, rozciąganie będzie dla Ciebie idealnym rozwiązaniem.

Zalety rozciągania:

Większa elastyczność mięśni i stawów –
Całodniowe siedzenie za biurkiem może powodować uczucie zesztywnienia całego ciała, a nawet ból stawów. Dzięki rozciąganiu rozluźnisz mięśnie i stawy!

Zmniejszone ryzyko kontuzji –
Nierozciągnięte mięśnie są napięte i skrócone. Łatwiej wtedy o kontuzję, nawet podczas upadku na śliskiej podłodze. Gibkie ciało pozwala na ruchy w większym i bardziej swobodnym zakresie.

Poprawa krążenia i dotlenienia organizmu –
Nawet podczas wykonywania najprostszego zestawu ćwiczeń rozciągających możemy usprawnić przepływ krwi w organizmie. Lepiej funkcjonują wszystkie nasze narządy, w tym mózgu!

Poprawa samopoczucia –
Stretching to też pomysł na szybki relaks! Powolne, wykonywane w skupieniu ćwiczenia pozwalają się wyciszyć i skupić się na tym co tu i teraz. Poza tym, rozciąganie tak jak każda inna aktywność fizyczna wyzwala endorfiny, poprawiające nasz nastrój.

Stretching to trening dla każdego, w każdym wieku!