Kickboxing

To jeden z najpopularniejszych sportów walki. Odznacza się niezwykłą widowiskowością i jednocześnie jest najtwardszą i najbardziej wymagającą dyscypliną. Dzięki temu stale cieszy się rosnącą popularnością na całym świecie. Kickboxing powstał z połączenia dalekowschodnich sztuk walki ze współczesnymi odmianami takimi jak boks. Polega na zadawaniu ciosów rękami, w taki sam sposób, jak w boksie oraz kopnięć wywodzących się z karate. Kickboxing rożni się od sportów, z których czerpał. Zmusza zawodnika do zdecydowanie większego wysiłku i wymaga nieco większej sprawności fizycznej. Kickboxing rozwija umiejętności fizyczne takie jak: siła, szybkość, wytrzymałość, gibkość, koordynacja ruchowa. Dodatkowo poprawia: koncentrację, panowanie nad stresem, poczucie własnej wartości, czy
pewność siebie.

Jak wyglądają treningi Kickboxingu?

Podstawą zajęć jest przede wszystkim dobre przygotowanie bokserskie oraz duży nacisk na walkę z użyciem kopnięć. Trening trwa 1,5h. Zaczynamy od rozgrzewki, aby przygotować organizm do wysiłku (ok. 25 min). Następnie następuje kilka rund dynamicznych ćwiczeń wytrzymałościowych oraz około 10 minut rozciągania. Po tym etapie zakładamy sprzęt i zaczynamy trening właściwy. Pod okiem trenera w parach ćwiczymy technikę kombinacji ciosów i obron (ok. 40 min). Na koniec treningu wykonujemy ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha oraz ćwiczenia rozluźniająco-rozciągające.

Dla kogo są przystosowane treningi Kickboxingu?

Zajęcia są dedykowane dla każdego – zarówno dla osób chcących walczyć, jak i dla osób trenujących rekreacyjnie. Pomimo, że zajęcia odbywają się w jednej grupie, nasz trener będzie dostosowywał obciążenie i poziom trudności ćwiczeń dla idywidualnych potrzeb. Zajęcia są przeznaczone dla osób na każdym poziomie zaawansowania, dlatego nie musisz znać techniki ani posiadać doświadczenia, aby w nich uczestniczyć.

Zalety Kickboxingu?

Kickboxing, jak każdy sport bardzo korzystnie wpływa na zdrowie. Dzięki trenowaniu tej dyscypliny kształtujemy i poprawiamy wytrzymałość oraz kondycję. Rzeźbimy sylwetkę i wzmacniamy mięśnie wszystkich partii ciała. Elementy rozgrzewki oraz różnorodnych ćwiczeń wytrzymałościowych w szybkim tempie pozwoli spalić zbędne kilogramy. Co istotne, na każdym treningu następuje rozciąganie mięśni, co korzystnie wpływa na gibkość ciała i stanowi doskonała ochronę przed kontuzjami. Kick-boxing trenowany rekreacyjnie jest świetnym rozwiązaniem dla ludzi, pragnących zyskać sprawność i pewność siebie, a także pomaga poprawić koncentrację i refleks. Pozwala również nauczyć się podstaw samoobrony, wyładować negatywne emocje i rozładować stres.